31 mars 2012

man kan bli galen...


 

I god tid innan påsk köpte jag 
gräsfrön så att vi kunde så.
Samtidigt köpte jag 
de söta rosa fåglarna 
till våra tittskåpsägg
som även skulle få bo i gräset.

Förra veckan började jag 
leta efter gräset och kycklingarna, 
och de fanns ingenstans. 
Visst kan man bli galen av att leta
 och aldrig hitta det man söker!
Nåja, jag köpte nya kycklingar till äggen 
och struntade i det där med gräset.

Idag när jag kom hem 
hade mannen hittat sakerna.
Så nu är gräset äntligen sått, 
och istället för sex små kycklingar 
har vi nu tolv...


Frågan är bara om gräset
 hinner gro innan påsk?!

6 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig allt för väl...hoppas att gärset växer snabbt nu!!

    SvaraRadera
  2. Hur typiskt är inte det! Och om gräset ska hinna gro till påsk, det undrar jag med. Tur att barnen sått lite i dagis och skolan!

    SvaraRadera
  3. Så kan det vara, men det är ju lite spännande.....Du får skriva och berätta hur det går.

    SvaraRadera
  4. Typisk mamma-grej att köpa i god tid och sedan lägga det på ett väääldans bra ställe. Hm.... man kanske skulle antecka mer än vad man gör ;0)Vilken supersnygg header du har gjort! I love it!! Måste ta och byta jag med ju... hihi
    Allt gott! /Jennie

    SvaraRadera
  5. Hehe! Jag håller tummarna för att gräset hinner gro. :-)

    SvaraRadera
  6. Har du också svarta hål hemma som slukar saker just när man behöver dem som mest?

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails