28 juli 2010

fest & saft...


Just nu händer det saker i rasande fart här hemma.
På söndag fyller min man 30 år och vi ska ha
öppet hus i trädgården, med kafferep
(Hoppas och ber om uppehåll...).
Just nu ligger det fullt av kakor & bullar i frysen,
och mer är på väg :-)
Samtidigt håller vi på och bygger en friggebod,
och det vore ju trevligt om den var lite mer färdig
när väl festligheterna börjar.

Utöver detta är det allt annat fix som ska göras
när någon fyller år... hemligheter!


Det kommer bli lite födelsedagsbloggande
när väl festerna är över...
Men här är iallafall skyltar som jag har gjort till kafferepet.
För att underlätta för allergiker och andra nyfikna.
Och så slipper jag svara på frågor som
"-är det nötter i den här?" massa gånger.




Häromkvällen slängde mannen ihop lite Svartvinbärssaft.
Bären fick vi plocka hos hans farmor,
så hon ska få en liten flaska som tack...
Den andra ska mina föräldrar få när vi hälsar på hos dem.

Mmm... hemmagjord saft är gott!


5 kommentarer:

  1. Vackra skyltar till kafferepet! Smart idé att skriva vad kakorna innehåller på skylten! Hoppas ni får en trevlig fest med fint väder!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga ettiketer och så praktiskt. Har själv en son med glutenintollerans.

    passar också på tipsa om att jag har ´sommartävlingar i mina bloggar.

    SvaraRadera
  3. det är såå kul och mysigt att komma hit o läsa, inspireras och få tips...

    Hoppas det blir uppehåll på söndag, tyvärr kan vi nog inte komma, vi är nog på semester, men TACK för inbjudan!!
    Kramar...

    SvaraRadera
  4. Å så fint du gjort inför kalaset!

    SvaraRadera
  5. Jättefina skyltar och söta etiketter på flaskorna! Det förhöjer verkligen alla positiva känslor när man ser hur fint det är, och hur mycket omsorg du har ägnat åt detaljerna.

    Kram, Outi

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails