26 augusti 2010

det går mot höst...


Okej... nu har det skett,
jag har sytt mina första alster på overlocken.
Och det var så roligt!
Visserligen fick jag inte till alla inställningar perfekt,
så stygnen blev lite sådär.
Men vad gör det, de syns ju inte ens,
eftersom de är inne i mössorna :-)
Får nog klura lite mer på det där innan det blir bra!

Det blev iallafall två mössor,
självklart rosa till HönaPönan,
och en turkos till Lillskrutten.
Kom på att jag skulle sy dit namnlappen
i sista stund på den tukosa, s
å den blev lite för långt ner för min smak...
Men, men... övning ger färdighet!

Mönster till mössorna hittade jag här.

Tyg: Från Jnydesign (tror jag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails