2 augusti 2010

feststämning...




Nu har vi klarat av helgens alla festligheter,
och idag har vi en riktigt lat dag här hemma.
Regnet öser ner, och vi är så tacksamma
att det (nästan) var uppehåll hela dagen igår
när vi hade trädgårdsfest!

Dagen till ära så hade jag (såklart) sytt nya kläder till barnen.
HönaPönans klänning blev klar bara några timmar
innan festen drog igång. Hade tänkt att sy smock upptill
på klänningen, men då maskinen bara strejkade fick det bli en
nödlösning med mudd. Funkar ju alltid :-)
Dessutom tycker jag att det blev lite fint,
då det matchar med mudden på Lillskruttens byxor.

Tyget är en gammal gardin fyndad för 20 kr på Erikshjälpen.
Volangen nertill på klänningen satt längst ner på gardinen.
Det gäller att göra det smidigt för sej...



Mellan lindarna ovanför grinden hängde vimplar
för att välkomna besökarna.
Då min man hade bestämt att temat för festen var rött,
så fick både barn och vimplar gå i röda toner!


Mönster: Eget till både klänning, byxor & vimplar
Tyg: En gardin, mudd från lokal sybehörsaffär, knappar från gömmorna.
Tyg till vimplar: Diverse stuvar mej & min mamma

2 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga! Allt är så genomtänkt och smakfullt,man bara njuter. kram

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara kläder!

    Kram Sara

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails