18 augusti 2010

inte slänga...



När vi var på semester skulle det ordnas
en skattjakt för barnen på campingen.
Några killar skulle klä ut sej till troll & sjörövare,
och klippte därför sönder massa jeans.
Resterna skulle de slänga.
Stopp, tyckte jag... här kan vi återanvända!
Fick med mej en hög med avklippta jeansben hem :-)


Lillskrutten behövde verkligen ett par jeans,
då alla i hans garderob antingen börjar bli för små,
eller så är de alldeles för stora.

Vad bra att jag då kunde använda tygerna från killarna!


Vred lite på sidsömmen, så att den hamnade lite fram.
En rolig detalj tycker jag.
Men det gjorde så att det blev lite tajt med HönaPöna-lappen.
Den hamnade istället bak.
Och eftersom Lillskrutten ägnar mesta tiden åt att krypa
( eller iallafall försöka)
så tycker jag att det blev rätt bra.

Mudden fick bli brun, det går ju faktiskt mot höst...


Mönster: Eget
Tyg: Återanvändning & mudd från lokal sybehörsaffär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails