21 september 2010

kyligt ute...



Ja, det börjar verkligen att bli kyligt ute.
Då kan det behövas både mössor och vantar för att hålla värmen.
Fick hem nya tyger häromdagen och blev så sugen på
att sy bebisvantar som jag har sett på så många andra fina bloggar.
Vantarna är utan tumme och är till ca 0-1 år,
de är fodrade med fleece, så de håller de små händerna varma.
Mina absoluta favoriter är de svarta med cirklar och röd mudd.
Har sytt dom till marknad framöver,
men de finns till salu redan nu :-)

Dessutom fick HönaPönan och Lillskrutten
varsin ny mössa i det fina elefanttyget.
På HönaPönans provade jag att göra med lite häng.
Tycker att det är så sött.
Hon godkände glatt och skulle ha den på sig
när vi gick till öppna förskolan idag.



Är du intresserad av att beställa mössor eller vantar
så börjar det att bli dags nu.
Min mejl hittar ni här till höger.
Nedan ser ni de tyger som finns att välja mellan.






2 kommentarer:

  1. Vilka mysiga och fina vantar du sytt, har själv försökt mig på något liknande igår! Med så fina tyger blir dom säkert lättsålda!

    Imorgon postar jag ett brev till dig så räkna med att du snart får post!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för besöket och kommentaren på min blogg! Ja, mååånga väskor har det blivit. Jag använder faktiskt inte fliselin i mina men försöker oftast välja ett yttertyg som är lite kraftigare så att väskan blir lite stadigare.
    Jättefina vantar du har sytt! Det är ngt jag inte har provat på än men länge tänkt försöka mig på.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails