5 oktober 2010

får jag lov...?


HönaPönan älskar att dansa.
Det är dansklänningar, sessklänningar och allt möjligt
som får svängas runt på dansgolvet.
Tänkte då att jag måste sy en snurrkjol till henne.
Har tittat på olika bloggar efter mönster.
Det finns jättemånga bra, bland annat här.
Men jag orkar inte med massa matematiska uträkningar...
Det är säkert jättelätt, men inte i min värld!
Och eftersom jag gillar att göra saker på känn, så fick det bli så :-)
Fick ta i den lite mer i midjan innan jag satte på mudden,
men nu sitter den perfekt.
Och gissa om den snurrar bra!

Tyget är inhandlat på Eriksjälpen för under tian...
Inte mitt favorittyg precis, det har legat länge i lådan
innan det fick komma fram. Och än finns det mycket kvar!
Men nu när jag har gjort en prototyp
kanske det kan bli en kjol i lite finare tyg!




1 kommentar:

  1. Höna Pöna kommer bli så fin i sin nya snurrkjol! Kan riktigt se hur det snurrar om både kjol och barn. Härligt!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails