2 oktober 2010

smaskigt...


Efter att ha tittat på alla fina virkade prinsesstårtor
och annat som många bloggare tillverkar
blev jag sugen på att göra några själv.
Då virkning absolut inte är min grej
blev jag så glad när jag hittade en beskrivning
hur man kan sy prinsessbakelser istället.
Jag tänker att HönaPönan ska få en tårta i julklapp
(sch... säg inget till henne...)
och då passade jag på att öva med att göra några bakelser.
Dessa, och fler, kommer att få följa med på julmarkanad framöver,
men finns självklart till salu redan nu.

Idag har jag och en god vän varit på bytardag.
Det blev en hel del barnkläder. Återanvändning är något jag gillar!
Precis innan vi gick hem hittade jag denna fina brickan.
Tänkte att det passar perfekt i HönaPönans lekstuga,
eller vad tror ni?




2 kommentarer:

  1. Helt underbara! Man vill titta och känna på dom, kanske även smaka....
    Har också sett liknande på nätet men aldrig en tårta, ska bli spännande att få se när din julklapp är klar!

    SvaraRadera
  2. Å så söta! Brickan var verkligen fin!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails