18 mars 2011

snurrigt...



Det börjar bli dags att sy lite vårkläder,
och när jag hittade detta härliga tyget på Ålens
blev jag sugen på att sy en snurrkjol
till HönaPönan.
Funderade först på att ha
orange mudd och kantband,
men bestämde mej sen för vitt.
Det känns ju alltid fräscht...!


När jag ändå höll på sydde jag några till,
som hamnar på klädstången
om någon är intresserad :-)


storlek 2, ca 98

storlek 3, ca 110



Tyg: Turkos och rosa tyger från Ålens, gröna tyget är ett retrotyg. Mudd & kantband från lokal sybehörs affär.

Mönster: Eget, men mönster på hur man gör snurrkjol hittar du bland annat
här.


Ha en skön dag!

5 kommentarer:

  1. Så himla härliga kjolar! En riktig flickdröm. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fina kjolar! Den första i det ljusblåa tyget är min favorit!

    SvaraRadera
  3. Superfina kjolar!!! :)

    Kram Marina

    SvaraRadera
  4. Jättefina, ger vårkänsla! Det turkosblå tyget är huuur fint som helst ju, har jag missat!

    SvaraRadera
  5. så ljuvliga kjolar! Blev väldigt sommarsugen nu!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails