2 april 2011

vad blev det egentligen?


Hade tänkt sy en singoallatopp till HönaPönan.
Men eftersom hon var hos dagmamman
så provade jag aldrig den på,
utan gjorde helt enkelt klart den.

Resultatet är att den blev alldeles
för lång, visade det sej.
Så istället för en topp
är det nu en tunika,
eller kanske rent av en klänning :-)
Fast det är ju inte sämre i hennes värld...!

Tyget är en stuvbit som jag har haft
liggandes länge och väntat på rätt projekt.
Gillar kombinationen med den cerisa mudden.

Nu har jag lite andra singoallatoppar på gång,
och den här gången ska de inte bli för långa!


Mönster: Mitt vanliga singoallamönster, lite modifierat och avkortat. Tyg: Stuvbit från lokal sybehörsaffär & mudd från stoff&stil.


7 kommentarer:

  1. Snygg! Håller med dig om att kombintionen är snygg!
    Vad det är spelar väl inte så stor roll, bara hon gillar den :)

    SvaraRadera
  2. Kombinationen är snygg! Färgerna bryter av mot varandra och det bästa är att hon gillar den! :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Urläcker singoallaklänning!
    Den gillar vi:)
    Gjorde du några fynd på bytardagen?
    Jag är så ledsen att jag inte kom dit,men ibland så går det inte som man tänkt.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Å den är ju mycket snyggare än en vanlig singoallatopp! Jag bara älskar när det är mudd nertill, det blir ju ett halt annat stuk då! Snygga tyger också!

    SvaraRadera
  5. Både singoalla och prickigt kan ju bara inte bli fel. Snyggt med mudden till. Gillar färgkombon!!

    SvaraRadera
  6. Men så söt, vilka fina färger!

    SvaraRadera
  7. Det cerisa är superläckert till den söt/tuffa singoallan. Ibland blir ju "misstagen" något positivt. Nu hinner hon ha den som klänning, sen tunika och slutligen som top!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails