6 maj 2011

bättre än tradera...



Jag är en trogen stamkund
Erikshjälpen i min stad.
Och allra först går jag
till tygavdelningen.

Härromdagen hittade jag ett
superfint påslakan som fick följa med hem.
Och priset var löjligt lågt.
Spanar ofta på fina retro-tyger på tradera.
Men ofta blir priserna höga,
och lägger man därtill frakten
så blir det inte särskilt billigt.
Nä, då blir jag lite snål...
vet ju att jag kan hitta fina tyger
bara man har lite tålamod! :-)



Först ut i det nya tyget
blev några fåglar som jag hittade
i Allt om handarbetes sömnadsmagasin, 4/11.
Egentligen var det påskfåglar,
men jag sydde aldrig några till påsk.
Tycker att de kan vara vår-fåglar.
Och de passade fint på
skåpet i hallen,
där min nyloppade vas står.



7 kommentarer:

  1. Fina saker från ett fint fynd!
    Jag tar mig aldrig till den typen av affärer tyvärr, det finns säkert mycket fint...

    SvaraRadera
  2. Åååh, så fint och så söta fåglar! Bra idé med vårfåglar, påsken går ju så fort över och vi har en härlig vår och sommar framför oss. Då kan fåglarna få vara med lite längre!
    Visst blir de där tygerna dyra på Tradera!! det tycker jag också. Jag brukar handla på PMU, Pingstkyrkans loppis här i stan. Mycket bättre priser! Och så känns det bra att pengarna går till ett bra ändamål!

    SvaraRadera
  3. så söta birdies! som jag sagt förut, du verkar ha ett väldigt fint hem =)

    SvaraRadera
  4. Vilka söta fåglar! Och vad fint det blev att hänga dem i det gröna!

    SvaraRadera
  5. erikshjälpen är nog en av få second hand ställen där man ännu kan fynda. på riktigt.

    SvaraRadera
  6. Antar att du förstått att även jag är stammis på ERikshjälpen och såklart är tyghyllan första anhalten när man kommer dit. :-)
    Fint tyg du hittade idag, förstår att du blev glad!

    SvaraRadera
  7. Wow! Vad kul och vilka fina fåglar! Får nog testa Erikshjälpen där jag bor också. Imorgon kanske???

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails