23 maj 2011

när man fyller fyra år...

...då är det viktigt med barnkalas!
Innan vi åkte på semester
knåpade vi ihop kalas-kort
och skickade till alla kompisarna...


Väl hemma igen har vi
bakat till kalaset.
Inspirerad av min vän Therese
bakade vi allt i miniformat.
Då får alla sorter plats
i de små magarna :-)



Mini-kanelbullar, mini-chokladbollar,
mini-muffins och mini-kolasnitt...



Inspirarad av lilla a
gjorde vi fina kronor
att ha på sej på kalaset.

HönaPönan och jag hade klippt till,
målat och satt i gummiband
i toalettrullar.
På kalaset fick barnen dekorera
med massa olika klistermärken...


Nu är (nästan) allt kalasande över,
och jag ska bara ta det lugnt veckan
som ligger framför.
Ja, förutom att jobba lite
och sy nya gardiner till husvagnen,
såklart...!




5 kommentarer:

  1. Kronorna är jätte söta! Du är så påhittig Åsa!

    SvaraRadera
  2. SÅ sött, alltihopa! Och perfekt inspiration för mig som planerar 3-årskalas för fullt. :-)

    SvaraRadera
  3. Så fint! Och så många bra kalastips!

    SvaraRadera
  4. så fint! vilket kalas hon måste haft!

    SvaraRadera
  5. Men vilken jättebra idé att använda toalettrullar att göra kronor av! Den ska jag komma ihåg till nästa kalas :-)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails