13 juni 2011

trekvartsmoln...


Det sys inte så mycket här nuförtiden.
Som många andra känner jag
att det är så mycket annat
man vill hinna med.
Trädgård, sol...
mysa med familjen.

Idag visar jag därför några
obloggade byxor som
jag sydde till barnen
innan vi åkte till turkiet.

Molninterlocken från JNY
köpte jag i vintras,
redan då hade jag planer
att det skulle bli knickers
till barnen.
Inte så avancerat,
mitt vanliga byxmönster,
avkortat så att mudden
sitter under knäet.
Den här gången hamnade
namnlappen bak.



Tyvärr är ju inte HönaPönan
någon älskare av byxor precis,
så de här får jag strida lite
för att hon ska ha på sej.
Fyraåringar... :-)



2 kommentarer:

  1. Underbara byxor!! Älskar ju molntygerna ;-)
    Syr du solhattar?
    /Jossan

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails