18 juli 2011

loppislycka...


Loppislyckan är en sann lycka!
Hemkommen från en härlig
semestervecka på öland
summerar jag mina loppisfynd.

Okej, de blev inte så många
som jag hade önskat,
och tygutbudet var dåligt.
Men... sakerna som fick
följa med hem är ju
iallafall lycka!


en gammal kvinna sålde
fina spetsar för 5 kr/metern
och jag köpte många meter.
Kanske kommer jag ändå ångra
att jag inte köpte fler :-)

Fyra små skålar
med tillhörande mugg.
Jag tänker mej fint till
tilltugg och (liten) dippskål

enliters-stop
och fin-fin glasburk

ett tyg kom med hem,
härligt starka färger
och roligt mönster
...


Det är härligt att vara hemma igen,
och härligt att det är
många veckor semester kvar!


4 kommentarer:

  1. Kul med loppisfynd, spetarna var jättefina!!!
    Härligt med mera semster...det är ju iofs sällan det blir för mycket av just semster ;)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår exakt hur du känner dig. Jag hade ju samma känsla för nån vecka sen, när jag kom hem från Öland. :-/
    Men jag gillar verkligen de pastellfärgade skålarna du hittade!

    SvaraRadera
  3. Åh, det tyget har jag oxå =) Köpte gardiner på en loppis i Västerås men har sytt om en del till vetekuddar =)

    http://karolinezier.blogspot.se/2012/04/varmande-vete.html

    Kram Karoline

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails