27 juli 2011

pimpad bräda...



Jag avskyr att stryka,
det är bland det tråkigaste
man kan göra, tycker jag.
Tyvärr är man ju ibland
så illa tvungen...


Min strykbräda har jag
ärvt efter mamma,
och i alla år som jag
har haft den
har det suttit ett fult
rutigt överdrag på.
Dessutom har det stuckit ut
skumgummi som Lillskrutten har
pillat bort mer och mer av.

Så...
dags att snygga till
brädan helt enkelt.


I gömmorna hittade jag
en gammal gardin,
inhandlad på erikshjälpen.
Först strök (!) jag tyget,
och sen bara häftade jag
fast det på undersidan.



Gillar tyget skarpt,
och brädan blev genast
mycket snyggare,
frågan är om den blir
roligare att stryka på ?!?



4 kommentarer:

  1. Vad olika man är - stryka är en av de saker hemma jag tycker är minst jobbigt :P fin blev brädan iaf!

    SvaraRadera
  2. Snyggt blev det! Här är också som inte heller gillar att stryka särskilt mycket... Hoppas det strykningen känns roligare i fortsättningen! :-)

    SvaraRadera
  3. Stryka är skittrist..men lite roligare blir det ju med fina saker som din "nya" strykbräda.. =)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails