3 augusti 2011

- jag vill ha min långkjol, mamma...




För ett tag sen fick jag
en stor kasse med tyger
och annat från svärmor.
Där hittade jag en av
hennes avlagda kjolar.
På henne var den då knälång.

Då jag hela sommaren
har klurat på att sy
en maxikjol till HönaPönan
såg jag nu mitt tillfälle.
Bort med linningen,
sy in kjolen lite,
och dit med en mudd.




Visserligen kanske kjolen
kunde kortats någon cm,
men känner jag mej själv
så blir det nog inte gjort.

Och frågar man Höanpönan...
så är hon helnöjd!



9 kommentarer:

  1. Härlig sommarkjol. Kul när de små blir nöjda :)

    SvaraRadera
  2. Vilken förvandling! Finfin kjol!

    SvaraRadera
  3. Snygg, och smart återvinning! Kul när barnen blir nöjda, oroa dig inte över att den är lite lång...hon växer nog ett par cm innan sommarn är över :)

    SvaraRadera
  4. Kjolen blev verkligen jättefin förstår att hönapöna blev nöjd.

    SvaraRadera
  5. Den är ju urgullig! Det är nog något speciellt med långkjolar, våra småtjejer har också pratat om att de vill ha, får nog hem och kolla i mormors garderob ;o)

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka! Den är så fin på henne, jättebra redesign!

    SvaraRadera
  7. Vilken supersöt kjol! Gillar återanvändning.

    SvaraRadera
  8. Oj, vad jag ler nu! När jag ser bilderna minns jag mina egna lekar som barn, i långkjol med volanger och knytning där bak. Jag var Kulla Gulla, det förstår ni väl?

    Underbart.

    SvaraRadera
  9. Gillar återbruk som blir till nytt. :) Jättefin kjol i ny modell och storlek. Tack för de fina orden om mina toppar tidigare. Toppen jag sytt av ett gammalt lakan är underbart skön varam dagar. Rekomenderas!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails