20 augusti 2011

sensommar-njutning...


Idag har vi en fantastiskt fin dag här,
solen skiner och det är varmt & skönt!
Lillskrutten och jag har varit
en sväng i skogen.
Med oss hem tog vi
fina rönnbär och vackra ormbunkar
till att dekorera lite med.




Och medan barnen var hos
kusinerna och lekte
passade jag på att göra
en krans av alla våra äpple.

Till stomme tog jag en järnring,
inköpt på panduro.
I vanliga fall brukar vi
göra kransar till jul på dem,
jag har även använt en
lika dan i det här projektet.



Jag sågade itu ringen
med en bågfil, och sen
var det bara att trä på äpplena.
De båda ändarna stack jag
in i ett äpple från varsitt håll,
och det funkade bra...


Äppelkransen pryder nu
hyllan vid grillplatsen.
Den kommer inte att vara så länge,
men är ju fin just nu...



6 kommentarer:

  1. Hej! Jag heter Joanna och är 23 år gammal när jag var 14 fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om livet med diagnosen så folk ska få mer förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och vad det innebär så besök gärna min blogg:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder, och kransen blev så fin! /Marie

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé med äppelkransen, jättefin! Kram Josefin

    SvaraRadera
  4. Underbar krans i sin enkelhet. Inspiration!

    SvaraRadera
  5. Du hittar på så mycket fint av "ingenting", inspirerande!!

    SvaraRadera
  6. Wow säger jag! Så enkelt och så otroligt fint med en äppelkrans.

    Verkligen bra jobbat och som vanligt när du är i farten kostar det ju nästan inget heller!

    Måste härma dig och försöka göra en till mig själv. Ha en fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails