10 september 2011

bättre sent...


Oj... vad det bloggas
dåligt nu för tiden.
Håller på med mycket just nu,
så jag glömmer visst blogga.
Tack för att ni tittar in ändå...


Idag har jag blivit av
med ett dåligt samvete,
och kunnat stryka en sak från listan.

Min svägerska beställde
ett par kuddar för länge sedan.
De skulle vara i linne och ha
lite spets på var önskemålet.

Tyget köpte jag på direkten,
sen har inget hänt...


Idag tog jag tag i dom,
och då gick det ju hur fort som helst.

På den ena kudden
sydde jag fast en virkad duk,
och den andra fick en spets.



På baksidan gjorde jag
det enkelt för mej.
Jag sydde fast smal resår
och två knappar,
smidigt och funktionellt.
Och när resåren sitter runt
knappen så syns den inte...



Tyg: Stoff och stil, spetsduk och knappar
från second hand, spets från lokal sybehörsaffär

7 kommentarer:

  1. Oj så SNYGGT!!! Oj oj!! Gillar jättemycket!!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte alls speciellt förtjust i spetsdukar, men när man ser det såhär är det riktigt fint!
    Du är så uppfinningsrik Åsa!
    Ses på måndag!

    SvaraRadera
  3. Oj så snygga, spets o linne blev ju jättefint ihop!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker dom blev riktigt snygga och stilrena. Känns exklusiva på något sätt..

    ... och så smart lösning med resårbandet, det kommer jag absolut testa själv nästa gång jag syr kuddar. Härligt med bra idéer!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Åh så snygga!! Mmm, skulle passa ihop med mina kuddar till kökssoffan...
    Du är så påhittig med att använda spetsdukar! Ensamma gillar jag dem inte men som detaljer är de super-snygga!!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails