1 oktober 2011

vårfunderingar...


Livet rullar på i 
hög hastighet just nu. 
Heltidsjobb med lite nya uppgifter 
och utbildningar på kvällstid 
gör att tiden till att 
sy och pyssla blir väldigt liten. 

Och sen är det ju rätt skönt 
att sjunka ner i soffan på kvällen, 
efter en intensiv dag.

Just nu vill jag spendera 
så mycket tid som möjligt 
med mina barn, 
vilket kommer att synas 
på mina kommande inlägg.
Symaskinerna har 
helt enkelt semester!


Idag petade vi ner 
vårlökarna i jorden
Jag älskar att stå i affären 
och fundera på vilka lökar 
som ska få följa med hem. 
Och jag älskar ännu mer 
när de börjar titta upp 
någon gång fram på våren...


Vi gav lökarna en rejäl dos 
av benmjöl, så hoppas vi 
härlig blomning 
när det väl blir vår...

  

4 kommentarer:

  1. Fint att du väljer att vara med barnen när dom är små. Den tiden går alldeles för fort!

    Alla dina inlägg, vad de än innehåller, är trevliga och spännande att få ta del av! Att få se din fina trädgård och ditt vackra hem och alla projekt du fixar med där ger mycket inspiration!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter, och härligt att plantera vårlökar! Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med att låta symaskinerna vila ett tag! Det är mycket när man ska jobba och ta hand om hemmet osv. Jag är ju som alltid imponerad av att du hinner med ALLT! Tycker du gör helt rätt som spenderar tid med de söta två! De blir stora så fort...

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har! Har inte hittat hit förrän nu. Rätt att låta symaskinerna vila, de går ju ändå ingenstans, men det gör ju barnen...

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails