12 november 2011

shoppaholic...


Helgen har varit fylld av shoppande.
Jag och mannen startade helgen
med att åka till
det gigantiska varuhuset.
Många tusenlappar fattigare
kom vi därifrån,
fast med de flesta
julklapparna inhandlade.


Dagen har spenderats hos
mina föräldrar,
och då hamnade vi här.

Där införskaffade jag
de gamla skridskorna för 25 kronor.

Min mamma suckade och sa:
-Men vad ska du med de där till...!

Därefter ordnades det loppis
i deras lilla samhälle.
Det var bland annat
en gammal nedlagd lanthandel
som sålde ut.
Och där fångade jag den fina korgen,
och de gamla vikterna.

12 kilo, lite rostiga,
helt i min smak...

Vad man nu ska ha sådana till?

En stor spånkorg blev det med.
Och mannen köpte en relativt ny träningscykel.
Den fick vi inte med oss hem,
och frågan är ju egentligen
var vi ska ha den
när den väl kommer hem.


Nåja... en lyckad helg.
med viss risk för överkonsumtion!




ps... du missar väl inte att vara med i min tävling...?!

3 kommentarer:

  1. vilka fina saker du har hittat! Vikterna är jättefina! Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Japp, väntade mig att få se några fynd från Mattsons här. Mor & far skvallrade om att ni var där... :)

    SvaraRadera
  3. Finfina grejer! Vikterna borde kunna användas som dörrstoppar kanske?

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails