3 februari 2012

mer vår...



Brr...
idag var det -16 när jag
satte mej i bilen på morgonen.
Kallt...!
På förskolan ville vi
knappt sticka näsorna
utanför dörren...

Visst är det skönt
med lite riktig vinter,
och snö att leka i...
men jag längtar ju
ändå efter våren.

Några små pärlhyacinter
ger iallafall lite
vårfeeling inomhus.

Tillsammans med min
loppisfyndade kopp
och lite rosa stenar
passar de perfekt
hemma hos oss...!



Trevlig helg allesammans,
och tack till er
som tar er tid
att lämna uppmuntrande ord
och söta kommentarer...


Kram!

2 kommentarer:

  1. Gigantisk kopp! =) Vad duktig du är som fixar med vårlökar, det har jag aldrig fixat med men man kanske skulle börja.
    Du gissade helt rätt...lila är hennes favorit färg! =)

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av de våriga bilderna! Får känslan av då de första små skotten sticker upp på våren. -20 är det i helsingfors.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails