16 juni 2012

att köpa ett hus...


Igår hände det.
Vi skrev på papperna 
och blev ägare till vårt nya hus.
Ett stort renoveringsobjekt,
men med potential att bli 
något fantastiskt bra...
Jag är så glad!

När jag skrev inlägget om vårt sålda hus
fick jag frågon om
varför vi egentligen flyttar.

Min man är pastor, och en ny tjänst, på en ny plast
 innebär att börja ett nytt liv, på ett nytt ställe.
Kanske en omöjlighet för många,
 men för oss är det ett liv som vi har valt.

Även om det inte är med glädje
 som vi har sålt vårt hus
så ser vi med glädje fram emot 
vårt nya liv i det här huset.

Idag har vi startat renoveringen, 
tjoho...!


12 kommentarer:

  1. Grattis! Spännande med nytt hus och kanske vi får följa renoveringen här på bloggen då?
    Fint hus, ser stort ut!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Grattis till köpet! Och spännande ändå... att börja om på ny plats. :-)

    SvaraRadera
  3. Spännande! Och kul med ett hus som har stor potential - roligt när man själv kan fixa till det som man vill ha det! Lycka till med allt! =)

    SvaraRadera
  4. Vad spännande, hoppas du visar lite bilder av renoveringen här. All lycka med nya huset!

    SvaraRadera
  5. Så spännande! Flyttar ni långt? Stort lycka till med renovering, flytt och allt som tillhör.
    kram Annika

    SvaraRadera
  6. Det låter spännande och huset ser jättefint ut. Blir säkert fantastiskt efter renovering :-)

    SvaraRadera
  7. STORT grattis!!
    Kul att följa eran renoveringsresa nu =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  8. Grattis till det nya huset och lycka till!

    SvaraRadera
  9. Vad roligt! Blir säkert jättefint!

    SvaraRadera
  10. Spännande! Stort grattis till husköpet, det kommer bli tokfint, det är jag alldeles säker på.

    SvaraRadera
  11. Grattis till ett tokfint o stort hus!! Man ska välja att se glädjen och inte sorgen sa alltid min farmor, lit så är det väl med flyttar och hus tänker jag...

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails