8 juli 2012

knäpp på riktigt...

En dag när jag gick hemma 
och flyttade runt på saker 
frågade HönaPönan:
-mamma, har du bestämt dej än?
-bestämmt vad?
-var alla saker ska stå?!?

Fem år gammal måste hon tycka 
att mamma är knäpp
 som hela tiden flyttar runt på 
krukor, ljusstakar och annat smått & gott.

Redan när jag var lite minns jag 
att jag höll på och ordnade 
mina fina porslinsfigurer (!)
och flyttade runt dom 
i hyllan med jämna mellanrum.

Och visst kan det tyckas lite knäppt,
 men jag anar att det finns 
fler än jag som gör sådär...?


6 kommentarer:

  1. Variation förgyller tillvaron! / Annika

    SvaraRadera
  2. Jaa, såklart jag gör...hihi

    kramar

    SvaraRadera
  3. Haha! Ibland måste man flytta omkring grejjerna en herrans lång tid innan det känns bra. :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, nästan lika många som det finns inredningsbloggare iallafall...:)

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig barnundran :) Men du är inte knäpp, eller så är knäpp bra, för det är bra att vilja göra fint!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails