18 augusti 2012

älskade unge...


När pappan ringer och säger 
att han inte kommer hem som planerat.
När jag är trött efter att varit
 ensam förälder i en vecka.
När jag har bytt alla bajsblöjor,
 löst alla konflikter, 
klarat alla matsituationer.
När jag har varit mer vaken
 än sovandes på nätterna.
När jag har slut på tålamod.
När hela världen 
liksom bara rasar lite grann.

Då finns Du där.
Du som klappar mej på handen 
och säger att jag inte ska vara ledsen.
Du som förklarar att pappa kommer,
 bara lite senare.
Du med din empati
 och din omtänksamhet.
Du som blåser med din Hello Kitty fläkt
 för att torka mina tårar.
Du. Älskade unge.

13 kommentarer:

  1. Fina barn är bra att ha!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Tröstande ord i kombination med Hello Kitty-fläkten måste vara det bästa i såna lägen! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så fina ord! Jag brukar tänka att jag skulle aldrig skratta så mycket varje dag utan mina barn. Sen skulle man inte vara lika trött, men skratten och glädjen är mer värd. Bildspel på datorn brujar vara bra för själen, både för barnen och vuxna.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det finaste som finns! Barnen! / Annika

    SvaraRadera
  5. Fick en tår i ögat när jag läste det där.. saknar dig! kram

    SvaraRadera
  6. Barn är underbara! Det är liksom fri väg uppifrån och ner genom dem!

    SvaraRadera
  7. Underbart inlägg ♥...
    Ljuvligt vacker bild/Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Fina och kärleksfulla ord, precis som ungen. Kram!

    SvaraRadera
  9. Åh, vad fint du skrivit! Blir ju lite tårögd... Skriv ner det på ett papper och lägg bland hennes saker som du sparar. Mysigt för henne att hitta det när hon blir stor :0)
    Kram J

    SvaraRadera
  10. åh lilla snuff, ibland kan dom verkligen <3

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails