27 augusti 2012

tur i oturen...


Jag har varit på jakt efter skolplanscher.
 Oftast är de ruskigt dyra, tyvärr.
Dagen efter att jag fick hem mitt tradera-fynd
var jag och Lillskrutten på loppis i stan.

Där stod en man och sålde 
skolplanscher för 30 kronor.
Och ingen visade något intresse.

Så jag köpte ingen. 
Jag var inte sugen på att 
släpa stora skolplanscher runt halva stan.

Men jag gick tillbaka senare.
Då var det en tjej som köpte 
de två finaste precis innan mej.
Genast högg jag två.

Så nu bor
Manna i öknen
&
Medeltida Gudstjänst 
hemma hos mej. 



Något skeva, men ruskigt billiga.
Frågan är bara var de ska hänga.

3 kommentarer:

  1. Så fina! Jag fick tag i min skolplansch när jag var liten och den gamla stenskolan (som pappa gått i när han var liten) sålde ut sin interiör på auktion, blev överlycklig när jag fick ropa in den för miná föräldrar...sen har den legat undanstuvad mest i väntan på användning, men nu pryder den sin plats i mitt hus! Har insekter på min, skadedjur...;o)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du hade. ändå!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Manna i öknen blev favoriten :)
    Kramar

    ...och de gör sig ju precis var som. Flytta runt dem vetja! :)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails