21 september 2012

något att ta på sej...

 Det var så länge sedan 
jag sydde något till barnen
att HönaPönan kom ner 
från syrummet och sa:
-mamma, den där klänningen 
som hänger där uppe. 
Vem är den till?

Blev helt kär i det fina biltyget
 när jag så det hos Emsters alster,
 passar mina barn perfekt. 
Tyget är inhandlat här.

Mitt vanliga singoallamönster. 
Och längst ner sydde jag 
fast en stretchspets med zick-zack.
Jag och tvillingnålen
 är inte bästa vänner, 
så det kändes som 
en smidig lösning!

Nåja, helgstassen är fixad,
nu har hon något att ta på sej.


Efter simskola 
och lång stund i badhuset 
myser vi nu ner oss i soffan.
Vad gör du?

9 kommentarer:

  1. Snygg, och vilket jättehärligt tyg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Här har du en till som blev kär i biltyget. Vill ha! Nej föresten... Måste ha!

    SvaraRadera
  3. Så fin! Förstår att dottern ville ha den.

    SvaraRadera
  4. Så fint! Älskar kombon bilar + klänning eller bilar + rosa t.ex

    SvaraRadera
  5. Jättefint tyg och så fin klänning!

    Jag köpte en blå klänning för något år sedan till min dotter och det var vita bilar på den. Sedan såg vi tyget i tröja och tights och dessa hamnade oxå i hennes garderob. Var sedan en favvo till jeansklänning el. Jeanskjol. Klänningen har rullat måååånga gånger i tvättmaskinen och dottern har verkligen älskat det tyget.

    Vill bara säga att det börjar bli så himla fint hemma i ert nya hus. Toaletten gillade jag sååå mycket. Snyggt med stegen....

    Ha det gott och ha en underbar helg!
    Kramiz Veronica

    SvaraRadera
  6. Jag förstår inte hur snabbt ni har jobbat med huset!!! Händiga och pyssliga människor!
    Fin klänning och smart med spets nertill :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken fin klänning! Gillar det lite tuffare biltyget i kombo med spetsen.

    SvaraRadera
  8. Underbar! Kontrasten bil/spets gillas.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails