14 januari 2013

trädgårdsdrömmar...


"Jag älskar min trädgård
jag kallar den är mitt hem,
varje dag är underbar
för jag får va i den..."
sjöng hon idag.

När jag tittar ut ser jag 
att hela trädgården är som
en uppgrävd jordhög
dåligt döljd under ett tunnt snötäcke.

Och jag undrar om vi någonsin
kommer att få nån ordning på
den här trädgården.
Kanske, jag hoppas...
den är ju vårat hem.


Sjukstugan fortsätter här hemma
imorgon blir det vab igen.
Hoppas, hoppas att vi snart är
friska hela bunten!

11 kommentarer:

  1. Va sjuka igen/ än!! Och är man hemma extra mycket är det lätt att komma på projekt man vill fixa. Som i trädgården:-) Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Med en grävmaskin är det lätt att trädgården blir en stor sandlåda, eller hur? Krya på er ordentligt nu. Styrkekramar

    SvaraRadera
  3. Till våren kommer inspirationen och då kommer du nog få jättefint i din trädgård! / Annika

    SvaraRadera
  4. Usch vad tråkigt! Krya på er!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Såklart ni kommer få i ordning på den, med ditt intresse och känsla.
    Krya på er.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig sommarbild! Ni får säkert ordning på trädgården så småningom... det är ju vägen dit som är det roliga.

    Krya på er!!

    SvaraRadera
  7. Äntligen hittar jag någon som verkar ha hört den där knasiga trädgårdslåten! Låter konstigt att jag ens vill det kanske men jag och sambon vaknade feberförvirrade i soffan för några år sedan till just den sången och blev än mer yra i bollen. ("Äääälskar min blomster-trä-trädgård." Eh?)Den var väl med i nåt barnprogram. Har iallafall inte lyckats få ut den ur huvudet sen dess utan googlar då och då för att försöka hitta den. Har du kanske nån länk eller namn på barnprogrammet den var med i? :D

    SvaraRadera
  8. Förlåt att jag kommentarsbombar dig så här, ville bara säga att vi LYCKADES hitta den nu! Fifi och blomsterfröna. :)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails