6 december 2013

vi kryssar en varje dag...


Det har inte blivit någon adventskalender här i år,
orkade helt enkelt inte med massa små paket.
Däremot hade jag gärna hade gjort en
men det får vi ta en annan jul

Men i år har vi en räkna-ner-tavla.
Och någon kom på att om Lillebror kryssade första siffran
så skulle hon tillslut få kryssa julafton.
Så, ett kryss per dag, 
och jag tycker att det går ruggigt fort.
Eller...?!

Och på brickan står den fina ljusstaken
som mannen och barnen snickrade ihop
till mej för två jular sedan.
Lite som en luciakrona, gillar!

12 kommentarer:

  1. Härligt med en räkna-ner-tavla! Nu börjar det verkligen dra ihop sig. Inte långt kvar...! :)

    SvaraRadera
  2. Fint & fiffigt! Gillar.
    /Eva

    SvaraRadera
  3. Ja men vilken fantastisk bra ide´!!! Den tänker jag låna rätt av.... för vet du? jag bara glömmer och glömmer att köpa nån choklad-kalender och lillsonen är så sur... =(
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Va mysigt! Jag har aldrig kalender med paket. Mest för att sonen är varannan vecka. Han får nöja sig med chokladkalender. Men aktivitetskalender är jag sugen på till nästa år. Bäst att passa på innan han blir för stor.

    SvaraRadera
  5. Bra idé med räkna ner tavlan och vilket fint stilleben på brickan, mycket fint.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  6. Visst går det fort. Fin nedräkningstavla. Smart storasyster. Känner igen det. Så gjorde min stora grabb emot lillasyster för många år sedan. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Mysigt att se att julafton närmar sig... Kul att kryssa! Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera
  8. Så smart med räcknaner kalender. Och ursnygg ör den med. Alldeles för fort går det i helge måste vi nog julbaka.

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Nä, en massa små paket orkar jag inte hellre med i år. Vi har advents present istället. Din ljuskrona är underbar ♡
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  10. Den iden gillar jag! Och dessutom utmärkt för förskolan. Matematik på hög nivå! Annika

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails