18 mars 2014

min soffa & jag...


Ända sen jag gick upp i morse har jag längtat efter min soffa. 
Att få lägga ner mitt tunga huvud på en skön kudde,
och dra filten över den förkylda kroppen.
Att få komma hem, det är skönt det.

Men imorgon är det dags att jobba igen.
För på kvällen har vi nämligen kompövning.
Och det är ju sådär, precis som det var när man var liten.
Gick man inte till skolan, fick man inte
heller gå på roliga saker på kvällen.
Så det är bäst att jag jobbar.

Tills dess vet ni var jag finns. 
På soffan.

10 kommentarer:

  1. Ja, soffan är allt bra härlig. Älskar det gula som smugit sig in i din inredning. Kram.

    SvaraRadera
  2. Usch då, krya på dig!
    Härlig bild, ser skönt ut i soffan.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Så är det! Från släkte till släkte har vi både varit och fostrat "rediga flickor". Vila i den fina soffan och samla kraft. Kram. Berit.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att tiden i soffan gjort nytta så du känner dig piggare och orkar med både jobb och roligheterna!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Att ligga i soffan och vicka på tårna är allt bra härligt! Hoppas du mår bättre imon och kan vara med på roligheter!
    Sv: formen t tårtan köpte jag i en köks/bak/stekpannor affär (porslinsaffär) den udda strl finns inte i vanliga mataffärer (inte hos mig iaf)
    Krya på dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Precis samma känsla som jag haft hela dagen, hem till soffan o här ligger jag nu o myser...Hoppas du mår bättre vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Den där soffan. Visst kan man längta efter den. Fast jag har spenderat så lång tid iden nu att jag faktiskt längtar ifrån den. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Krya på dig! Och du...visst lyser det gula upp!! Känns redan som lite vår när man tar fram det gula!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails