25 juni 2014

jag är inte bitter...


Semester närmar sej med stormsteg, 
bara fem dagar kvar. Efterlängtat...
Ikväll blir det sommaravslutning med kollegorna.
Skogspromenad och något gott att äta är utlovat.
Och visst, är det nåt som just vi förskollärare 
är sugna på att göra på en sommaravslutning 
så måste det ju vara att gå till skogen, 
sitta på ett sittunderlag och vifta bort myggor. 
Jomensåatt...

Men här hemma i trädgården blommar det
i rött, vitt och rosa. 
Massor av rosor, nävor och andra finheter.
Och jag tänker att när jag kommer hem från myggen
så kan jag ju ta en runda med sniglarna.
Vad gör du ikväll?

10 kommentarer:

  1. *haha* du är ju bara helt underbar. Så klart det är något alla inom förskolan ser fram emot! Förstod inte riktigt rubriken *tihi*
    Tid över till ett stökigt pysselrum... skönt att någon har det *ler* Påhittig som få är du och jag sitter här nu och ser på mina rullar som ligger i en glasburk... kanske jag skall fixa våra askar också. Tack för inspirationen och hoppas ni får det fint!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blev en trevlig kväll och att myggen höll sig borta!!!
    Här är det fotbolls VM som gäller för äldsta, och jag sneglar lite ;-)

    Krm Sandra

    SvaraRadera
  3. Nja. Nej, kanske inte ;)
    Hoppas du får en härlig semester. Kram.

    SvaraRadera
  4. pyssla är roligare än att vifta bort myggor : )
    hoppas att det blev bra ändå

    SvaraRadera
  5. Hi hi förstår din ironi. Vi förskollärare ska vara så käcka. Hoppas du hade det bra ändå. Har du provat snigelfritt. Ett gift emot sniglarna. Små pellets som de äter och dör av. Väldigt effektivt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag full i skratt nej det kan jag tänka mig att det finns roligare ställen att gå till än skogen för dig som är där en del ändå kan jag tänka mig.. Hoppas ni haft det bra ändå!

    Jag har också jagat sniglar. Och grävt upp en bit av gräsmattan. Och planterat om en rabatt. Man roar sig:-)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Jodåsåatte!!! Myggor kan man vara utan.... finns det en mygga så sitter den på mig, var så säker!!! Själv har jag grillat hamburgare och korv till 130 personer ikväll när "Sommarkyrkan" har haft familjekväll! Som om jag inte grillat hur mycket korvar som helst på femtioelva sommaravslutningar.... men jag gör det med ett leende, det är faktiskt kul med allt folk som kommer :) och nu stupar jag i säng! Snart SEMESTER!!!!

    SvaraRadera
  8. Hehe, kan tänka mig trevligare saker faktiskt.
    Snart är det dags för dig!
    Så skönt.

    Dom där sista dagarna innan brukar det krypa i kroppen.
    Hoppas det går snabbt för dig och långsamt för mig=))

    SvaraRadera
  9. Kul inlägg.
    Jo, jag brukar både börja och sluta dagen med snigeljakten och på kvällarna har jag dessutom en timmes vattning. Inte så upphetsande, men man kan ju alltid spruta på knott och mygg så det håller sig lite på avstånd.
    Tack för dagens första fniss.
    Anette

    SvaraRadera
  10. en mycket trevlig blogg om skapande. Det får min själ att göra kullerbyttor av glädje. Ljuvliga bilder
    Och så dessa pioner och rosor....de måste vara naturens sätt att säga JAG ÄLSKAR DIG
    Ha en fin dag
    Emma

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails