17 augusti 2014

när man inte behöver vara ensam längre...


Hela veckan har mannen varit bortrest
och jag har varit ensam hemma med barnen.
Förutom att se till att de inte bråkar allt för mycket
eller att sonen drar runt katterna i svansen hela tiden
så kan man ju flytta runt på det där älskade gamla skåpet.
Och när man väl flyttar på det, 
så får liksom de andra möblerna hänga med.

Och så kan man ta ner sommargardinerna
och hänga upp de där lite tjockare vita, vintergardinerna.
Och när man är ensam kan de där gardinerna
bli liggandes ett tag i fåtöljen.
Bara för att katterna gillar att busa runt bland dem,
och för att det är så långt till tvättkorgen.

Och så idag, när man inte behöver vara ensam längre,
så känns det rätt fint att dottern är hos en kompis
och att mannen och sonen är ute och åker.
För då är man ensam på riktigt,
och det kan iallafall jag behöva ibland.

Idag öser regnet ner och det är svårt att inte 
få höstkänslor. Nåja, det är ju tur att jag
 ändå har tagit ner sommargardinerna.

10 kommentarer:

  1. Roligt att flytta runt lite på sakerna, så snyggt du har det!
    Skönt att få hem mannen kan jag tro.
    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Kul att fixa och dona lite när man har tid och lust. Ha en go söndagskväll!

    SvaraRadera
  3. Väggen, jag bara tokgillar den, hoppas vi kan få till något liknande hos oss.

    Att vara ensam. Så himla skönt det är ibland!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så skönt att få ensam tid ibland och flytta runt möbler förändrar ju ett helt rum!
    Woooow så snyggt erat hus har blivit!
    Älskar före och efter bilder! Vilket jobb ni gjort!
    Bor ni i Villaområde??
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Finns en hel massa man kan hitta på medan maken är borta, verkar det som. :) Gillar hus-ljusstakarna massa!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt att kunna dona lite för sig själv. Fint blev det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilket fint skåp!

    Skönt med lite ensamtid.
    Man behöver det också ibland.

    Kram och en bra start på veckan//Hannis

    SvaraRadera
  8. Så fint alltihopa! Jag älskar de där växterna, så länge sedan jag hade en sån!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails