25 september 2014

när man hittar maskinen igen...


Alltså, det här med att sy.
Det är ju så väldigt roligt,
och ändå gör jag det så sällan.

Men häromdagen hittade jag maskinen igen,
som såklart står framme hela tiden i pysselrummet,
men som jag har så svårt för att sätta mej vid.

Inget komplicerat blev det,
men tre par byxor till barnen.
Alla i samma modell, 
så det gör kanske inte så mycket
att bara ett par blev fotade på.
Modellen är något frusen under en kort
fotosession på en regnig altan i mina målar-foppa.

Mönstret till byxorna är 
och jag älskar det. 
Gillar det där snygga hänget som blir.

Och nu när jag har kommit igång 
kanske det blir lite fler plagg,
vem vet?!

13 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att vara igång och sy. Nu är det ett bra tag sedan jag själv var igång men ooh vad härligt det är! Kram.

    SvaraRadera
  2. Men så fina! Jag har alltid önskat att jag kunde sy. Men har aldrig lärt mig. Kram

    SvaraRadera
  3. Här är symaskinen framplockad och flera projekt ligger och väntar, men hur roligt det än att sy så ska ju tiden finnas också för när jag börjar har jag svårt att sluta!
    Byxorna ser supersköna ut!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när man väl kommer igång igen efter ett litet uppehåll i sömnaden. Fina byxor. Själv är jag pågång med ett par tights till min dotter.

    SvaraRadera
  5. Jag blir alltid lika avis på de som kan sy... vilken känsla att kunna sy egna kläder! Gah! Jag vill också!! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jag blir alltid lika avis på de som kan sy... vilken känsla att kunna sy egna kläder! Gah! Jag vill också!! Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Så härliga byxor. Jag ska också hitta min symaskin igen. Har svårt att sätta mig när det har varit fint väder. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Superdupersnygga! Vad är det för sorts tyg du använder? Det där ska jag nog ta och ge mig på jag också! Kram

    SvaraRadera
  9. (Hmmm, kanske ska ha nån å klä skapelserna i också...) (fast iof så kommer det kompisbäbisar snart i alla fall :))

    SvaraRadera
  10. Inget komplicerat??!
    Du skulle höra mig när jag sitter framför symaskinen...
    Skulle nog behöva dig som syfröken tror jag!
    Dom är jättefina!

    Fredag, äntligen.
    Skön sån till dig!

    SvaraRadera
  11. Du får med din inspiration mig till att vilja sy...
    Jag är ju inte superduper pysslig av mig men jag tycker det är ganska harmonsikt när man väl satt igång med något...
    Fina byxor!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Önskar att jag hade den där talangen för att sy.
    ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  13. Inget komplicerat för dig men för mig som inte ens är sams med symaskinen. ;)
    Men jag blir faktiskt sugen på att lära mig sy byxor och mössor, du inspirerar! :)
    Kram vännen!

    // Sara

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails