5 januari 2015

ett litet kaos...


Idag slängde vi ut den, julen.
Gran, stjärnor, stakar, allt.
Skönt tycker jag, men hjälp vad smutsigt
det är överallt.

Och när väl granen var ute passade jag på att 
flytta runt på möblerna,
och att måla bordsskivorna på de där små borden
som hade blivit lite repiga.

Så några bilder från städ-ommöblerings-och-målarkaoset.
För det är liksom inte alltid sådär perfekt städat här hemma,
sällan faktiskt. Men det är väl just det som gör ett hem, 
alla de där sakerna som dräller överallt
och som man kan bli galen på.

Men så är det ju lite fint mitt i allt,
när man kan titta på en vacker tulpan
och tänka att det går åt rätt håll.
Ljuset är på väg. Det gillar jag.



11 kommentarer:

  1. Här är det också städkaos, men så skönt att få bort julen o in med lite nytt o fräscht. Vilket mysigt o fint hem du har. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni har det. Trots möbleringskaos. Kram.

    SvaraRadera
  3. Här åkte julen oxå ut idag! Jag tyckte faktisk att det var lite vemodigt. När dottern liksom blir lite ledsen på att granen ska bort och alla ljusen! Men man gör ju så gott man kan för att få lite vintermys ändå! Det är ju ändå lite härligt att få längta lite till våren oxå!

    SvaraRadera
  4. Sällan har vi det perfekt här hemma heller, tror inte det är många småbarnsföräldrar som har det, det skulle bli för jobbigt liksom.

    Granen har fått stå kvar här ett tag men i morgon åker även den ut.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att vi börjar gå mot ljuset igen! Dagen har ju blivit 10 minuter längre redan....eller är det 11 nu? Lika roligt som det är att göra julfint, lika skönt är det att städa undan för ljusare tid! Själv väntar jag tills efter att "De vise männen hittat fram till stallet", de följer ju stjärnan! Efter trettondagen börjar jag röja. :)

    SvaraRadera
  6. Håller med ett hem ska det levas i... här kan det också se ut som ett bombnedslag men är det för stökigt och lite för mycket saker som ligger så kryper det i kroppen på mig men annars bryr jag mig inte så mycket....

    Här är allt borta och idag slängde jag mig över stakarna på jobbet och tryckte tillbaks dom i kartongen hehe

    Du har det verkligen fint!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Här åkte julgranen och det sista ut idag. Känns rätt befriande. Köpte också tulpaner. Känns som vi går mot ljusare tider. Härligt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Tycker ni har det finfint och skönt att städa bort julen trots att man tycker det är så mysigt att ta fram den =D

    SvaraRadera
  9. Städade bort julen igår och sprang runt med snabeldraken efteråt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Då gör vi så här: Jag kommer till dig och målar, du kommer hit och städar=))
    Alltså jag borde men jag har verkligen ingen lust...
    Så snygg den är eran vägg!

    SvaraRadera
  11. Oj vad fint soffbord ni har och ljuvliga gamla skidor.=) Ha ett trevligt veckoslut!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails