2 februari 2015

fjädrar och fin start...


Vi startar Februari lugnt här.

Igår blev det korvgrillning och pulkaåkning
tillsammans med kusinerna.
Vilken glädje det är att umgås med
människor som man älskar, 
få vara utomhus tillsammans
och lyssna på barnen när de tjoar och har roligt. 

Ikväll ska jag ut och äta med härliga tjejgänget.
Äta gott, skratta och prata om livets viktiga.
Ska bli så mysigt.
Känns fint att starta Februari
med att umgås med nära och kära.

Och på bordet har det blivit lite nytt.
Vit fjädrar för att matcha det vita
härliga landskapet utanför fönstret.
Och så vackra tulpaner, rosa såklart,
sådär snyggt dubbla som jag gillar så mycket.

Och fjädrarna på bordet passar ihop med det där
som Annelie har gjort.
Kika in hos henne för massor av 
inspiration och snygga bilder.

Och så önskar jag dej 
en fin start på den nya månaden!

15 kommentarer:

  1. Åh, vad jag gillar fjädrar! Kul att se min tavla hos dig också! Alltid lika kul! Superduperfina bilder! Ha en fortsatt go kväll!

    SvaraRadera
  2. Så fint, ha en fin start på denna månad du med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Det var mig en bra start på Februari...
    Hoppas du får en trevlig kväll med tjejgänget

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Å, så snyggt där på bordet! Härliga tulpaner!
    Hoppas din vecka blir kanonbra!
    /Emma

    SvaraRadera
  5. Så fint med fjädrarna. Så kul med tjejträff . Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Hej!, Jag målade med vattenbaserad färg som jag spädde ut med lite vatten. Sedan målade jag i flera omgångar och slipade med pimpsten mellan målningarna. Ja den håller att sitta på. Inget har hänt hitintills.
    Mamma C

    SvaraRadera
  7. Det betyder så mycket att "hänga" med människor man blir varm i hjärtat av.
    Då orkar man liksom med lite mera av vardagen=))

    Vad jag tycker om fjädrar det vet du nog, bara älskart!
    Fin dag till dig/ Kram

    SvaraRadera
  8. Det är ju det livet handlar om...De kära!

    Kan man inte kommentera i kyrkbloggen?

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det går tyvärr inte... det kanske hade varit bra om det hade gått?!?

      Radera
  9. Ja visst är det mysigt att umgås, det är ju det som är viktigt i livet egentligen. Men ofta far man runt som en skållad råtta. Så då och då får man stanna upp.

    Fina fjädrar! Jag har också fjädrar från Annelie, men 2 andra - gillar dem jättemycket!

    Kram Malin
    ps. Tack för tips ang ringar! Alltid bra att höra lite funderingar!

    SvaraRadera
  10. Jättefint med de där rosa tulpanerna i vita vaserna! Älskar att dela upp blommorna sådär!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Vilken fin start på februari :)
    Hoppas det gick bra med photoscape.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Pulkaåkning, picknik och mys med nära och kära ger energi för lång tidframöver. Ljuvliga bilder på yulpaner i ditt inlägg!!

    Kram Sanne

    SvaraRadera
  13. Så bra du startat månaden och fräscht på bordet. Låter så lugnt och harmoniskt.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  14. Snygg kontrast med de mjuka fjädrarna o den mer ruffiga brickan. Kramisar Tina

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails