2 april 2015

när det räcker hela vägen...


Idag räknar vi ner sista dagen,
sista dagen innan pappan kommer hem ikväll.
Sju dagar ensamma och jag tänker
att det är fantastiskt hur bra vi har haft det,
jag och barnen,
och så bra att tålamodet har räckt hela veckan.

som jag insåg att det är ju just sådär det är ibland,
speciellt när man är ensam,
att tålamodet faktiskt tar slut då och då
och att man då kanske har svårt
att vara en sådär bra mamma som man skulle önska.

Innan vi gick på påsklov
gav vi fröknarna på förskolan
varsitt litet gipsägg med ägg i
för att önska Glad Påsk.
Passar på att önska er detsamma...

Ha en underbar påsk!

5 kommentarer:

  1. Hahahahahha jag sitter typ och gapskrattar för mig själv, vilket härligt inlägg

    Så skönt att han är på hemfärd!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Haha, kan inte annat än småle lite av ditt länkade inlägg.
    Mysigt att få hem pappa i familjen igen :)
    Fin kväll till dig
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Bra där, att allt rullat på bra utan större sammanbrott. Skönt att gubben kommer hem nu.
    Önskar dig en härlig påsk!

    SvaraRadera
  4. Så skönt mannen kommer hem nu. Så du kan njuta till fullo med hela familjen. Så gullig present till fröknarna. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Glad påsk!!! Vad härligt ni haft det på ledigheten! Å så fint påskpynt!!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails