13 juni 2015

nostalgi & sommarvärme...


Sommarvärmen har äntligen kommit
och igår var vi på skolavslutning medan
solen strålade från klarblå himmel,
precis som det ska vara.

Idag hänger vi på bröllop,
trevligt det med
och skönt att slippa ha kostym
som vissa andra måste ha.

Ett gäng klossar hittade jag
på loppis för ett tag sedan.
Jag minns att mormor & morfar hade sådana
som jag lekte med när jag som liten
var hemma hos dem. Och inte var de nya då.
Lite nostalgisk blev jag allt,
de är ju så fina!

Ha en skön dag
hoppas solen skiner där du är!

5 kommentarer:

  1. Härligt sommarväder som vi har fått. Kul när man hittar sådana grejer på loppis.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Verkligen nostalgi klossar! Precis sådana klossar fanns i leklådan hemma hos barnens farmor och farfar!
    Helt klart fanns det pedagogiska leksaker även förr!
    Önskar dig en fin söndag och hoppas att sommarvärmen finns kvar hos dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Känner också igen de där klossarna. Härligt med lite nostalgi. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Mysigt med bröllop! Jo kostym verkar inte alls bekvämt :-).

    Nostalgi med klossarna fina!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Man längtar så efter sommar nu!
    /Hanna

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails