3 augusti 2015

ärtan, pärtan, puff...


Alltså, det växer knappt något i
odlingslådorna här i år.
Jag vet inte vad det beror på,
om det var för kallt när vi sådde, om det är dålig jord
eller om det bara är sniglarna som har varit för många.

Men sockerärtorna frodas iallafall
även de här i den gamla kitteln vid barnens utekök.
Den står på norrsidan, i skuggan,
men växer bra ändå.

Så något finns det att glädja sej över i växtväg även här,
gott att ha i sallader, eller att bara äta som de är.

Idag sticker dottern och jag ut på äventyr,
en sista semestervecka för mej kvar
och det gäller att ta vara på dagarna.

Ha en härlig dag!

6 kommentarer:

  1. Tror att det vuxit dåligt över lag. Kanske för att solen varit så frånvarande...
    Hoppas att ni har / hade ett roligt äventyr=))

    SvaraRadera
  2. Härligt, sockerärtor är ju så gott!
    Och där ser man lilla orangeriet i bakgrunden, spännande!
    /Emma

    SvaraRadera
  3. Kan vara att det har varit lite för kallt. Mina tomater brukar vara färdiga nu. Men de har inte mognat än. Jag har också en vecka kvar på semestern. Det är bara att njuta lite till. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Härligt med något i alla fall. Mina pelargoner kan man ju inte äta. Ha en superskön sista vecka :)

    SvaraRadera
  5. Växer inget vidare i våra heller. Men jag tänker att det ju varit alldeles för kallt. Satsar stort på nästa sommar istället. :)

    SvaraRadera
  6. Tror sommaren varit för kall och blöt. Här växer heller knappt något. Kul i alla fall att nåt verkar trivas. Kram.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails