11 september 2015

nära...


Vi var ute och åkte i går,
bara hon och jag.
Och vi tänker likadant
-här var det vackert mamma, säger hon.
Och vi stannar, tar några kort,
tittar på lite lingonris, 
eller är det kanske blåbär?!
Nära naturen. 
Och hon pratar om istiden,
om det som de just håller på 
att lära sej om i skolan. 

NÄRA är temat i Fröken Fotos
fotoutmaning den här veckan.
Och vi har varit själv hemma en hel vecka.
Man kommer nära då. Hon och jag.
Mycket tid till varandra,
att prata om stort och smått,
istid och kärleken.

Vi du se fler som tolkar utmaningen

Önskar dej en fin fredag!

8 kommentarer:

  1. Vilken fin tolkning av nära tycker jag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Så otroligt värdefullt! Härligt med tid bara ni..låter som en sån där stund man låser in i hjärtat på platsen märkt med "meningen med livet" ;)

    Kram och GLAD fredag! :)

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Nära naturen, vacker tolkning.

    Ja, visst är det skönt när man känner igen sig *haha* min familj har visserligen lärt sig rycka på axlarna nu, men att jag skulle avslöja det så öppet i bloggvärden kanske ni inte var beredda på *haha*

    Ha en riktigt fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låterr både med turen och närheten på tu man hand.

    SvaraRadera
  5. Härliga stunder de där då man på tu man hand pratar om allt och inget och som gör att man kommer varandra så nära. Trevlig helg! / Birgitta

    SvaraRadera
  6. Nära naturen och nära varandra....hur fin tolkning är inte det så säg??

    SvaraRadera
  7. Nära naturen är bland det bästa jag vet. Så vackra foton som förmedlar den där känslan av närhet till naturen. Kram

    SvaraRadera
  8. Så fin tolkning. Härligt med en nära relation till sin dotter. Det vinner man på i längden. Ha en härlig kvöll Kram Pernilla

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails