24 augusti 2011

till höstgarderoben...


Det händer inte så mycket
här nu för tiden.
Kan bero på att jag har
börjat jobba heltid igen...
Fast lite tid till
pyssel & sömnad
försöker jag få till då och då.

Bland annat har jag lite saker
som jag planerar att sy till barnen.



Först ut är en klänning
som jag har haft på gång länge.

Jag har sett så många bloggare som
matchar olika tyger på så fint sätt
bland annat
här, här och här.

Nu är inte min tygblandning
särskilt vågad,
men det är ändå första gången
jag använder mej av två olika tyger
i ett och samma plagg.
Det var roligt och kommer
definitivt att bli fler gånger!



Mönster: Elsebeth Gynters skjortmönster från
Barnetöj du selv kan sy. Förlängt till klänningslängd.

Tyg: Stretchdenim från Stoff och stil. Retrotyg.
Mudd och kantband från lokal sybehörsaffär
.


4 kommentarer:

  1. Jag tycker du har gjort en jättefin färgkombination på den härliga klänningen. Brunt och jeansblått är snyggt ihop :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning, snygga tygkombinationer!
    Det är inte lätt att hna allt man vill när vardagen rullar på :(

    SvaraRadera
  3. Även om jag bara ser lite , lite av det, så blev jag kär i det bruna tyget. Superfint!!

    Och visst borde du känna igen minst ett av tygerna i mina dukar. Jag har sytt lite olika saker av tygerna jag vann hos dig och allt blir fint för det var verkligen, verkligen fina tyger!!

    SvaraRadera
  4. Fin färgkombination! Vad söt hon kommer att bli i den!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails