9 juni 2010

Jeansdax...



Det började bli dåligt med jeans i HönaPönans garderob.
Jag slaktade ett par av mina gamla och klippte till ett par
halvlånga puffbyxor till henne. Självklart måste muddarna vara rosa,
tycker hon, så det är ju bara att lyda...

När jag ändå höll på fick det bli ett par till Lillskrutten också.
Men han fick nöja sig med röda muddar.
Tycker att det blev så fint ihop med det mörka jeanstyget.
Långa muddar för att förlänga användningstiden.

Varsin ficka bak med några knappar som dekorationer.


Nu har jag fått mina fina HönaPöna-lappar!



Tyg: Gamla jeans, muddar från min mammas tygsamling
Mönster: Modifierat mönster från Stoff&Stil

3 kommentarer:

  1. Vilka snygga jeans!! :)
    Så kul med egna "märkeskläder" :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Söta jeans med fina fickor! Snyggt med knapparna på fickorna! Fina namnlappar har du också!

    SvaraRadera
  3. Jag är imponerad av allt du skapar. Så fint... Hoppas du syr på en Husqvarna eller Pfaff?!?

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails