24 september 2010

vad är manligt...

Fick i uppdrag av min man att sy en väska
som han kan ha när han pluggar.
Den skulle rymma matlåda och lite annat smått och gott.
Han ville att den skulle vara i jeans och se lite manlig ut.
Sagt och gjort... jag började att klippa i ett par gamla jeans,
utan att tänka särskilt mycket innan.
Resultatet blev inte helt lysande :-/

Väskan blev lite liten,
då rumpan på byxorna helt enkelt inte var större :-)
Och sömmarna blev inte heller optimala
då jag inte riktigt tänkt på det här med sömnsmån på alla ställen.
Fodrade den med rött tyg,
då det är min mans favvofärg.
Vet inte om den blev så manlig egentligen.
Men... snäll som han är,
har han den med sej varje dag när han åker till skolan.




2 kommentarer:

  1. Jag tycker väskan blev jättefin, det är svårt när det ska vara manligt, jag tycker att du lyckades jättebra! Jag lovar att det är flera på skolan som är avundsjuka.

    SvaraRadera
  2. Det är svårt det där med vad som gör något manligt. Om du inte är nöjd har du ju en bra början här!

    Gulligt att han tar med sig den till skolan varje dag!

    Ha en trevlig helg, själv ska jag plantera massor av ljung!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails