4 september 2010

till höstgarderoben...


När jag hade stuvat undan alla HönaPönans sommarkläder
insåg jag att det blev rätt tomt i garderoben.
Dags att sy lite klänningar.
Den här sydde jag en dag när hon var hos dagmamman.
Jag ritade av ett mönster på en klänning som hon har
och som jag gillar jättemycket.
Problemet vara bara att när hon kom hem och provade
så fick hon den inte ens över huvudet.
Dessutom satt livet lite väl tajt.

Å... jag blev så oinspirerad,
så klänningen fick ligga i flera dagar.
Men så igår fick jag nya krafter.
Jag gjorde ett helt nytt, större liv,
och säkrade med en knapp på axeln
så att huvudet helt säkert skulle komma igenom :-)


Blev rätt nöjd med resultatet...
Det kasserade livet blev två näsduksfodral istället!



Mönster: Avritat från en klänning
Tyg: Stuvbit från Panduro Outlet

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Hönapöna kommer att bli hur fin som helst i höst. kram/Sofie

    SvaraRadera
  2. Väldigt snygg klänning och fint tyg! Hon blir säkert jättefin i den!

    SvaraRadera
  3. Den klänningen var jättefin! Tur att du tog dig tid att fixa till den så den passar (även om det är jobbigt när det strular)!
    Tyget var väldigt sött också!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails