18 november 2010

när blommor vissnar...

Just nu ligger alla pysselprojekt på is här hemma.
Jag har nämligen legat däckad i feber
några dagar med rejält halsont.
Men ikväll ska jag ut och äta med några tjejkompisar,
så nu vill det till att vara frisk helt enkelt :-)

Det har varit dåligt med tavlor på bloggen sista tiden,
men idag tänkte jag visa en som jag målade i somras,
och sen har jag lite fler på lager som kommer framöver...

Min man har länge sagt att han tycker att jag ska
måla en tavla som är i två delar. Så när han fyllde 30 år
i somras målade jag en sådan till honom.
Han gillar när tavlorna är lite "flammiga"
så det fick bakgrunden bli.


Då vår kristna tro är en viktig del av vårt liv
fick texten på tavlan bli ett bibelord från Jesaja bok.
En liten påminnelse om att vissa saker
inte alltid är så viktiga som man tror.
Versen passar perfekt till min man som älskar
vår trädgård och lägger ner mycket tid där...

Nu ska jag ta lite mer alvedon, knapra på
några halstabletter och hoppa in i duschen...
Ha en trevlig kväll ni med!



6 kommentarer:

  1. Jättesnygg tavla! Gillar att du tryckt bokstäverna!

    SvaraRadera
  2. Att vara sjuk är aldrig roligt. Jag hoppas att du kryar på dig snart och att du får en härlig tjejkväll.

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt och fina ord! Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Oh, vilken fin tavla! Eller fina tavlor, kanske man ska säga. :-)

    Riktigt snyggt att göra den i tåv delar så där!

    SvaraRadera
  5. Gillar idéen med att göra tavlan i två delar. Färgskalan du höll dig till var också väldigt fin och passar ihop med de tänkvärda orden!

    Sköt om dig och hoppas att du fick en trevlig kväll med tjejkompisarna!

    SvaraRadera
  6. Så fina tavlor och snygg färg! Blir sugen på att göra något liknande! Fint med bibelorden. Även i mitt liv är tron en viktig del så här blev jag helt klart inspirerad!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails