31 december 2010

triss...


...till en liten snickare...


Jag fick i uppgift att göra tavlor till tre barn,
som de skulle få i julklapp.
På varje tavla skulle det stå ett bibelord,
flickornas tavlor skulle gå i rosa och pojkens i turkos.
Annars fick jag fria händer.

Bibelordet på Signes tavla tycker jag är så vackert.
Tänk att få tänka så om sitt barn,
även de dagar då man bara tjatar, gnatar och är arg...

Tavlorna är målade i akryl.
Texterna är utskrivna på datorn.
Lite spets, band och fint papper.
De hängande charmsen säger något
om barnens olika personligheter.

Ha överseende med de
förfärligt dåliga bilderna :-(


Kram
&
Gott Nytt År!


6 kommentarer:

  1. Vilka fina tavlor! Så vackre bibelord! :)

    Gott Nytt År!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Så fina tavlor! Tack! Nu fick jag en idé till en present till min "extra-dotter" som skall åka till Tanzania och arbeta i ett halvår! Funderade på vad jag skulle ge henne som hon kunde ha med sig. Jag har småtavlor,typ 6x6 cm som jag skall måla med namn och bibelord! Tack Åsa för inspirationen!

    SvaraRadera
  3. Ja, just det Gott nytt år också ;-)

    SvaraRadera
  4. Jättefina tavlor, så personliga och vackra.
    Gott nytt år till dig också!

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiskt fina tavlor! Blev nästan lite rörd av alla fina ord!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails