12 januari 2011

till slut så...


För länge sedan fick jag en beställning
på en klänning av en mamma som hade
halkat in på min blogg. Hon har också en liten
HönaPöna hemma och ville gärna
ha ett HönaPöna-plagg.
Det tyckte jag såklart var jätteroligt...!
Men på något sätt blev klänningen
aldrig färdig.
Först gjorde jag armarna för korta,
och fick börja om från början.
Sen kom olyckan som gjorde att
hela livet stannade upp.
Efter det blev det jul och symaskinerna vilade...
Men nu äntligen är klänningen
färdig och levererad.
Bättre sent än aldrig :-)

Som liten kompensation till beställaren
skickade jag med en mössa till tjejen,
och ett näsduksfodral till mamman.
Nu finns möjlighet till supermatchning!


Tyg: Rött Molntyg från JNY
Mönster: Singoalla ur Sy og Stik 0-3 år


Till sist...
Ett tack till Mynta för din hjälp
med mina frågor och funderingar!

10 kommentarer:

  1. Så söta de är, tyget är så fint.

    SvaraRadera
  2. Oh, vad glad jag blir när jag ser hur fin den färdiga singoallan blev!
    Du ser, du lyckades! Snyggt, hoppas nu bara att du blev sugen på att sy mer i trikå?!?
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Jättefin klänning. Du vet väl att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

    SvaraRadera
  4. Klänningen blev super fin, härligt tyg. Kul med lite mer färg nu när det snart är vår....

    SvaraRadera
  5. superfin och söt! scrollade igenom ett par sidor av din blogg och vad du inspirerar!

    SvaraRadera
  6. Jättefint blev det verkligen och vi är såå nöjda :-) Tack igen!

    SvaraRadera
  7. Åh, vad jag gillar dom röda molnen!! Allt mitt sånt tyg är slut. :-(

    SvaraRadera
  8. Supersöt!! Härligt puffig!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilken fin blogg. Singoalla klänningen är underbar. Jag har letat efter ett mönster till en sån länge. Du skriver att du hittat det i en tidning? Vart fick du tag i den, om man får vara lite nyfiken?!
    /Erika (Little Tia bloggare)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails