26 april 2011

vårklänning...




Vilket väder vi har!
Och vilken härlig påskhelg det har varit...!
Inte har det blivit mycket gjort,
och inte har jag hunnit blogga heller,
men vad gör väl det :-)
härligt att njuta av
att våren äntligen är här...

Har provat ännu ett mönster
från Gynthers bok.
Denna gång blev det omlottklänningen.
Istället för att knäppa med knytband,
använde jag mej av knappar.
Det har jag bland annat sett här.

Tyget är från Nea Nobell
och inhandlades på
syfestivalen i jönköping.
En riktigt vårig karamell.
Använde svart kantband för att
tona ner det pastelliga något :-)


Nu ska jag ut i solen och måla staketet,
ha en skön dag!

4 kommentarer:

  1. Nej, det känns som att många (med all rätt) prioriterade annat än att blogga denna underbara somriga påskhelg. :-)

    Jättesöt klänning, gillar verkligen tyget!

    SvaraRadera
  2. Supersöt klänning! Mönstret på hängselklänningen har jag köpt från Burdo. Men vi ska ju starta eget ihop så då får man ju hjälpas åt! ;)

    SvaraRadera
  3. Helt underbar klänning, det blev fint med svert kantband!

    SvaraRadera
  4. Jättesöt, verkligen fint med svart till pastellerna. Det gör mig verkligen nyfiken på vad mer boken du hänvisar till kan tänkas innehålla... Får man fråga vad det är för en bok? :o)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails