2 maj 2011

rött&rosa...


Härom kvällen blev jag sugen
på lite nya kuddar till soffan.
Tanken var att de skulle gå i rött & rosa,
som jag tycker är så fint ihop.

Under ett annat tyg "hittade" jag
det röda kuddfodralet.
Tänk att jag hade glömt att det fanns där :-)

Det fick bli enkelt dekorerad
med en liten spetsduk.


På den rosa avlånga kudden
räckte inte tyget riktigt.
Istället fick jag göra en skarv,
och det blev en bra anledning
att sy dit en dekoration
i form av snedslå&knapp.


På den rosarandiga kudden fäste jag
två cirklar tyg med hjälp av en knapp.



Visst är det alltid lika härligt
med lite nya kuddar i soffan?!



6 kommentarer:

  1. Superfina, verkligen!! Jag tycker det är så himla fint när man gör flera olika kuddar som matchar ihop sådär! :-)

    SvaraRadera
  2. Oj vilka söta kuddar du har gjort! kram

    SvaraRadera
  3. Verkligen söta kuddar och de matchar bra ihop!

    SvaraRadera
  4. så fina kuddar! du verkar ha det übermysigt hemma hos dig!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails