24 juli 2011

dekorera lite mera...


Idag har jag dekorerat några ljus.
Gillar att piffa ljusen
lite lagom mycket,
och gärna med något färgtema.
Eftersom jag just nu
har snöat in på rosa,
går dekorationerna i det med :-)

Tänkte att jag skulle
visa er hur jag gjorde...


Jag hade två ljus i olika storlekar,
två olika spetsar
och ett svart sidenband.
Brads och några små dekorationer.


Jag fäste den svarta spetsen
med två små nålar på baksidan.



Därefter la jag den rosa spetsen på,
den fixerades med den rosa braden,
som också håller fast metallblomman.


På nästa ljus virade jag
några varv med siden bandet,
jag avslutade med en rosett.

Därefter fäste jag
en liten nyckel
med hjälp av en nål.


Till sist ställde jag
ljusen på ett vackert fat...

Ikväll regnar det ute och är ruggigt,
perfekt att tända lite ljus
och mysa i soffan!



Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina ljus och härlig blogg dessutom =)

    Kram på dig!

    Louise från fixa din blogg

    SvaraRadera
  2. Vad jättefina de blev, tack för tipset! Kram Sofia

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails