9 augusti 2011

ett mantra...


Lördagens marknad närmar sej,
och jag har sytt lite
fler klänningar som faktiskt
får följa med,
till skillnad från
den i tidigare inlägg.


Klänningarna är en enkel a-modell.
Mönstret är ursprungligen
ett buttricksmönster,
men med rätt många ändringar.
Tygerna är allt
från retrotyger till nya,
bland annat från stoff och stil.


Bak på alla klänningar finns
ett sprund och en knapp...

Och här kommer dom:

stl. 2år

stl. 2 år

stl. 2 år

stl. 4 år

stl. 4 år

stl. 6 år

HönaPönan har ett mantra
som hon ofta upprepar:

"-om ingen vill köpa dom,
får jag dom...!"
Detta är helt oberoende
av vad det är, eller
vilken storlek det gäller
.
Och denna gång hoppas hon helst
att ingen köper den lila,
för den älskar hon...


Vi får väl se...!

8 kommentarer:

  1. Himla fina. Jag är säker på att dom kommer gå åt som smör i solsken så HönaPönan blir nog tyvärr utan. ;-)

    SvaraRadera
  2. Fin fina klänningar i banor! Lycka till på marknaden för din skull ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh,vilka fina!
    De fattar fort de små ;)

    SvaraRadera
  4. Så fina de är! Härliga tyger! Gillar också 6-års klänningen mest!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Jättefina klänningar! Hoppas att du får mycket sålt på marknaden.

    SvaraRadera
  6. Hej Åsa!
    men så snygga,det kan jag tro att lilla Höna Pöna vill ha alla.
    Jag skulle också vilja ha dom:)
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Såå söta klänningar!! Min favorit blir nog den blå med rosa detaljer!!! Underbart att jag själv har en bit av detta tyg....blev ju urfint med rosa till!!!!!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails