8 augusti 2011

så det kan gå...



Just nu är det stort fokus
på lördagens marknad i Vrigstad.
Idag har jag lunchat
med Två små gryn som jag
ska dela ett bord med.
Det är endel att prata om
och att tänka på.
..

På syfronten har jag
sytt en hel del,
dagens klänning får dock inte
följa med till marknaden.


När jag hade sytt den färdigt
insåg jag att vecken på magen
inte gick stryka bort som jag trodde.
Istället är det vita streck kvar,
som inte är så fina.


Denna klänning får helt enkelt
hamna i HönaPönans garderob,
jag satte dit en spetsduk på magen
för att om möjligt
förvilla lite... :-)



Just nu är jag inne på
kombinationen rött och rosa.
Och så gillar jag
den gamla knappen
som jag hittade i gömmorna...!



Trevlig kväll!

5 kommentarer:

  1. Superfin! Jag gillar idén med spetsen, fiffigt!

    SvaraRadera
  2. Ler, jag trodde spetsen var tänkt från början, det blev ju jättsött! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jättefin. Rosa och rött är enligt mig den finaste färgkombinationen!

    SvaraRadera
  4. Kul med marknad, mindre kul med klänningen...men blomman ser ut att vara tänkt från början!

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin! Det är så sött med spetsdukar och söta detaljer på kläder :-)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails